DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Atık Sular
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MINT 226
Güz/Bahar
2
2
3
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrenciye; çevre bilincinin geliştirilmesi, kirlilik araştırabilme, atık suların uzaklaştırılması ve depolanması ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kirletici unsurları tanımlayabilir
  • Geri dönüşüm ilkelerini sıralayabilir
  • Katı atık depolama şartlarını ana hatlarıyla belirtebilir
  • Çevre kirliliğini önleyici çalışmaları yapabilir
  • Depolama tesislerini yapabilir
Ders Tanımı Çevreyi kirleten kaynakları tespit etme. Toplumda çevre bilinci kazandırmak için çalışmalar yapma. Atıık suyun uzaklaşmasını yapma. Depolama ve arıtma tesisini yaptırma.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Örnek Referanslar üzerinden Çevre ve Arıtma Teknolojilerine Genel Bakış
2 Çevre Bilinci, Ülkemizdeki Çevre Mevzuatı ve Toplumda Çevre Bilincinin Arttırılması T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Yönetmelikleri
3 Çevreyi Kirleten Kaynakların Tespiti, Kentsel ve Endüstriyel Atıksu Arıtma Tesislerinde Debi ve Kirlilik Yüklerinin Tayini Ahmet Samsunlu, Atık Suların Arıtılması, Birsen Yayınevi, 2011. Bölüm 1-2
4 Atık Suların Toplanması ve Uzaklaştırılması – Kanalizasyon Sistemleri ve Terfi Merkezleri Ahmet Samsunlu, Su ve Kanalizasyon Yapılarının Projelendirilmesi, Birsen Yayınevi Bölüm 2
5 Atık Suların Arıtımında Temel İşlemler ve Genel Ünite Yapıları – Fiziksel, Kimyasal Arıtma Ahmet Samsunlu, Atık Suların Arıtılması, Birsen Yayınevi Bölüm 4-5
6 Atık Suların Arıtımında Temel İşlemler ve Genel Ünite Yapıları –Aerobik – Anaerobik Biyolojik Arıtma, Çamur Susuzlaştırma, Çamur Kurutma, Geri Kazanım Ahmet Samsunlu, Atık Suların Arıtılması, Birsen Yayınevi Bölüm 6-7-8-9-10-11-12-13-14-15
7 Ara Sınav
8 Atıksu Arıtma Tesislerinin İnşası ve Önemli Uygulama Detayları
9 Teknik Gezi – Merkezi Atıksu Arıtma Tesisi
10 Katı Atıkların Toplanması ve Ayrıştırılması T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Yönetmelikleri Atıkların Düzenli Depolanmasına Dair Yönetmelik
11 Atıkların Düzenli Depolanmasına Dair Yönetmelik Gerekleri T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Yönetmelikleri Atıkların Düzenli Depolanmasına Dair Yönetmelik
12 Düzenli Katı Atık Depolama Tesisleri T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Yönetmelikleri Atıkların Düzenli Depolanmasına Dair Yönetmelik
13 Düzenli Katı Atık Depolama Tesisleri İnşası T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Yönetmelikleri Atıkların Düzenli Depolanmasına Dair Yönetmelik
14 Örnek Düzenli Katı Atık Depolama Tesisi ve Süzüntü Suyu Arıtma Tesisleri
15 Dönemin Değerlendirilmesi
16 Final
Ders Kitabı

Ahmet Samsunlu, Atık Suların Arıtılması, Su ve Kanalizasyon Yapılarının Projelendirilmesi, Birsen Yayınevi, ISBN: 9789755114262 

T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Yönetmelikleri https://cygm.csb.gov.tr/yonetmelikler 

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
60
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
10
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İnşaat teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak

X
2

Alanıyla ilgili edindiği bilgileri yorumlayabilmek ve teknolojileri uygulayabilmek

X
3

Alanıyla ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak

X
4

Alanında yapılan imalatların kontrolü ve belgelendirmesini yapabilmek

X
5

Alanıyla ilgili problemleri tanımlayabilmek ve çözüm üretebilmek

X
6

Alanıyla ilgili proje yapabilmek veya yapılan projelerde sorumluluk alabilmek

X
7

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

X
8

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak

X
9

İngilizceyi Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanı ile ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak

10

İnşaat teknolojisi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak

X
11

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest