Dersin Adı | Atık Sular |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MINT 226 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye; çevre bilincinin geliştirilmesi, kirlilik araştırabilme, atık suların uzaklaştırılması ve depolanması ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çevreyi kirleten kaynakları tespit etme. Toplumda çevre bilinci kazandırmak için çalışmalar yapma. Atıık suyun uzaklaşmasını yapma. Depolama ve arıtma tesisini yaptırma. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Örnek Referanslar üzerinden Çevre ve Arıtma Teknolojilerine Genel Bakış | |
2 | Çevre Bilinci, Ülkemizdeki Çevre Mevzuatı ve Toplumda Çevre Bilincinin Arttırılması | T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Yönetmelikleri |
3 | Çevreyi Kirleten Kaynakların Tespiti, Kentsel ve Endüstriyel Atıksu Arıtma Tesislerinde Debi ve Kirlilik Yüklerinin Tayini | Ahmet Samsunlu, Atık Suların Arıtılması, Birsen Yayınevi, 2011. Bölüm 1-2 |
4 | Atık Suların Toplanması ve Uzaklaştırılması – Kanalizasyon Sistemleri ve Terfi Merkezleri | Ahmet Samsunlu, Su ve Kanalizasyon Yapılarının Projelendirilmesi, Birsen Yayınevi Bölüm 2 |
5 | Atık Suların Arıtımında Temel İşlemler ve Genel Ünite Yapıları – Fiziksel, Kimyasal Arıtma | Ahmet Samsunlu, Atık Suların Arıtılması, Birsen Yayınevi Bölüm 4-5 |
6 | Atık Suların Arıtımında Temel İşlemler ve Genel Ünite Yapıları –Aerobik – Anaerobik Biyolojik Arıtma, Çamur Susuzlaştırma, Çamur Kurutma, Geri Kazanım | Ahmet Samsunlu, Atık Suların Arıtılması, Birsen Yayınevi Bölüm 6-7-8-9-10-11-12-13-14-15 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Atıksu Arıtma Tesislerinin İnşası ve Önemli Uygulama Detayları | |
9 | Teknik Gezi – Merkezi Atıksu Arıtma Tesisi | |
10 | Katı Atıkların Toplanması ve Ayrıştırılması | T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Yönetmelikleri Atıkların Düzenli Depolanmasına Dair Yönetmelik |
11 | Atıkların Düzenli Depolanmasına Dair Yönetmelik Gerekleri | T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Yönetmelikleri Atıkların Düzenli Depolanmasına Dair Yönetmelik |
12 | Düzenli Katı Atık Depolama Tesisleri | T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Yönetmelikleri Atıkların Düzenli Depolanmasına Dair Yönetmelik |
13 | Düzenli Katı Atık Depolama Tesisleri İnşası | T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Yönetmelikleri Atıkların Düzenli Depolanmasına Dair Yönetmelik |
14 | Örnek Düzenli Katı Atık Depolama Tesisi ve Süzüntü Suyu Arıtma Tesisleri | |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Ahmet Samsunlu, Atık Suların Arıtılması, Su ve Kanalizasyon Yapılarının Projelendirilmesi, Birsen Yayınevi, ISBN: 9789755114262 T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Yönetmelikleri https://cygm.csb.gov.tr/yonetmelikler |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 60 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnşaat teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak | X | ||||
2 | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri yorumlayabilmek ve teknolojileri uygulayabilmek | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | Alanında yapılan imalatların kontrolü ve belgelendirmesini yapabilmek | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili problemleri tanımlayabilmek ve çözüm üretebilmek | X | ||||
6 | Alanıyla ilgili proje yapabilmek veya yapılan projelerde sorumluluk alabilmek | X | ||||
7 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
9 | İngilizceyi Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanı ile ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak | |||||
10 | İnşaat teknolojisi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | X | ||||
11 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest